Thursday, June 13, 2013

WAJIB TENGOK!! Perbezaan Ketara Di Antara Ustaz Azhar Idrus Dan Ustaz Mohd Kazim Elias..

Khamis, 13 Jun 2013






Tidak susah untuk menilai perilaku dan hati budi seorang Ustaz. Yang mana satu yang boleh jadi ikutan, idola dan contoh tauladan. Tak tahulah aku mungkin juga Ustaz Azhar Idrus turut memiliki atau membuka Sekolah Pondok atau Sekolah Tahfiz miliknya. Bukan apa, selalu kita melihat Ustaz Kazim Elias amat rajin untuk mencari dana untuk membangunkan Sekolah Tahfiz miliknya, yang beliau bina dan beliau uruskan iaitu Pusat Pendidikan Al-Barakah. 


Tidak sempat Ustaz Kazim Elias untuk bermewah-mewah dengan harta dunia yang sementara. Baru-baru ini, Ustaz Kazim Elias telah menambah aset sekolah Al-Barakah dengan pembelian sebuah bas baru untuk kegunaan pelajar-pelajar sekolah berkenaan. Tak mengapalah Ustaz Kazim, pengorbanan anda ini akan mendapat rahmat dari Allah SWT. Biarlah tiada motor dan kereta mewah serta isteri muda jelita.



10 comments:

Anonymous said...

Ostad haramjadah PAS tu kije nk puaskan nafsu die je.. bermegah2 dgn kekayaan, tu pun muke xmalu ade hati nk kutuk org lain dok Isle, dok ikut sunnoh..

pala hotok Mu zahar woii.. mung sedar diri sket mung tu asal usul pun dok elok, skrg pun mung bkn lok mane.. mung nipu je lebih watok MUNAPIK!

nasirwise said...

TAHNIAH USTAZ AZHAR IDRUS.. MURAH REZEKI
Diberitakan Ustaz Azhar Idrus selamat bernikah untuk kali ketiga dengan isteri yang berasal dari Pagoh dan tinggal di Keramat. Semoga ia berkekalan hingga akhir hayat. Penulis tidak pasti Ustaz Azhar masih mempunyai tiga isteri atau sebaliknya.
Penulis ada menulis mengenai pengaruh Ustaz Azhar yang kuat dikalangan anak muda. Ceramahnya biasanya dihadiri ribuan puluh pendengar. Penulis ada juga mengulas supaya UMNO/BN menyaingi pengaruh Ustaz Azhar. BN di Terengganu dan Kelantan khasnya mengalami kemerosotan bilangan undi disebabkan oleh anak muda dari Luar Terengganu dan Kelantan. UMNO/BN kena cari dan latih penceramah kerana jika tidak anak muda yang datang mendengar ceramah untuk mendalami ilmu agama Islam, akan terpengaruh menjadi ahli PAS dan pembangkang. Ustaz Azhar pro PAS.
Penulis harap anak muda datanglah mendalami Islam tetapi jangan ikut Ustaz Azhar berkahwin 3 orang jika kita tidak ada kemampuan dari segi zahir dan batin. Jangan terpengaruh. Takut isteri kita cemburu.
www.nasirwise.blogspot.com

nasirwise said...

Pengaruh Ustaz Azhar Idrus
Penulis mencelah dengan cerita Ustaz Kazim sebentar. Pada penulis Ustaz Kazim al hafiz adalah salah seorang penceramah yang boleh menarik minat ramai orang. Kerajaan mesti mencari jalan untuk bersama sama aktif di pentas seperti Ustaz Azhar Idrus. Ustaz Kazim perlu di beri peluang bersaing secara sihat memenangi pendengar. Jikakau cakap Terengganu itu menarik minat, Ustaz Kazim atau penceramah pilihan kena cakap telo. Jika berceramah secara lawak itu lebih menyakinkan dan menghiburkan orang ramai, Ustaz Kazim atau ustaz pilihan tukar stailnya. Jika gandingan dengan pengacara Jijan itu boleh menarik ramai anak muda, Ustaz Kazim kena cuba juga.

UMNO/BN mesti kena risau kerana Ustaz Azhar berpengaruh dan sedang menyemai dan menyemat ideologi PAS. Mendekati dan mendalami Islam amat penulis alukan. Tetapi pada saat ini kita tidak boleh bergantung pada PAS kerana bersahabat akrab dengan PKR dan DAP. Kalau pendirian PAS mengundi DAP, anak muda yang mengagungi ustaz Azhar akan mengundi DAP. Tindakan mengundi tadi bukan proses mendekati Islam dan mendalami Islam.

Terengganu merosot prestasinya kerana pengaruh Ustaz Azhar yang pro PAS? Anak muda luar Terengganu yang balik kampong bukan?

Di perumahan berhampiran rumah penulis, ada sebuah keluarga (Lorong 2, Jalan CB3, Taman Cheng Baru, Melaka) yang begitu taksub dengan Ustaz Azhar dan PAS. Isterinya mengajar di Sekolah Pelembang, Bukit Katil, Melaka. Anak kecil beliau dan jirannya telah merosakkan bendera BN. Ketaksuban anak anak kecil kelihatan amat jelas kerana apabila penulis dan beberapa jentera parti memasang bendera, si anak kecil dan kawan kawan datang dengan membawa poster PAS dan berkata mereka penyokong PAS kepada kami. Keluarga ini sekarang tidak bertegur sapa dengan penulis walaupun dahulu mereka bermain bolasepak di padang perumahan. Lihatlah impak perpecahan yang berlaku. Penulis akan gembira jika guru dan keluarga ini dipindahkan jauh jauh. Bosan melihat gelagat mereka.

UMNO/BN suka tidak suka kena mencari ramai penceramah seperti Ustaz Azhar. Kita tidak boleh menyekat kemaraan Ustaz Azhar tetapi mencari dan menegahkan 10 atau 20 penceramah dengan segera.
www.nasirwise.blogspot.com

Melayu said...

Nobody perfect, but between the two I respect Ust Kazim. Semoga Allah swt memberkati dan menjayakan usaha beliau utk memperkasa dan menyampaikan Islam seluas mungkin.

Anonymous said...

Tahniah Ustaz Khazim. Semoga diberi keberkatan dan hidayah untuk meneruskan perjuangan memartabatkan agama Islam. Amin

Anonymous said...

berjuang dan berkorban demi agama lebih baik dari berjuang demi memenuhi nafsu dunia..

Anonymous said...

Kereta-kereta dan motor yang digunakan untuk berposing bukan milik UAI, tapi rakan-rakan dan peminat2 yg minta ustaz berposing. wallahualam. Munkin UAI tidak sealim zm segamat.

Anonymous said...

Bahagian pertama:

Syukur orang Islam masih ada pemimipin mulia seperti Ustaz Kazim ini - pemimipin mulia seperti beliaulah yang seharusnya dibantu UMNO/JAKIM/K'jaan BN, untuk memperkasakan dan menjaga kedaulatan Islam, di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, terutamanya yang Islam. Apalagi, di saat genting di mana Islam dan umatnya sering mendapat serangan ganas, di Malaysia dan seluruh dunia - dan yang ganjilnya, masjid-masjid dan pusat-pusat agama asyik terbakar kat Malaysia ini.

Ancaman juga semakin emningkat ke tahap amat merbahaya dari pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, yang ditaja penjajah barat-Zionis, yang sekarang disyaki mengetuai DAP/Bukan Islam PKR, yang menyamar sebagai gereja asing/tempatan biasa, NGO-NGO asing/tempatan alam sekitar ataupun kononnya nak menolong orang miskin dan nak perjuang hak asasi, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar, makin MENGKRISTIANKAN Bumiputera/Bukan Bumiputera yang Islam dan bukan Islam, seramai mungkin – ini sebab utama undi bukan sahaja dari orang Cina, tetapi bukan Islam kepada DAP/PKR!

Maka sedih sekali bila pertubuhan-pertubuhan Islam, termasuk rumah anak yatim, kena meminta belas kasihan dari orang awam, sedangkan Malaysia ini NEGARA ISLAM! Sila lihat di: http://www.ustaznoramin.com/2013/06/bantuan-prihatin-untuk-rumah-amal-nur.html, Bantuan Prihatin Untuk Rumah Amal Nur MuhammadFriday, June 7, 2013; dan di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130608/je_06/Pelajar-tinggal-sehelai-sepinggang, Pelajar tinggal sehelai sepinggang, Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR.

Di Jerman/Barat pertubuhan-pertubuhan Kristian, termasuk yang menjaga anak-anak yang terpinggir, begitu dibela oleh kerajaan Jerman/Barat. Pertubuhan-pertubuhan Kristian ini begitu mewah, contohnya bantuan kewangan besar berdasarkan jumlah anak-anak yang diterima masuk di situ di peringkat awal sebagai ganjaran menerima anak-anak, ini tidak lagi termasuk untuk perbelanjaan sekolah dan segalanya mengikut perbelanjaan harian. Institusi-institusi untuk anak yatim mereka juga berlambak – bahkan anak-anak muda Islam yang dari keluarga porak peranda, pun sudah lama dimasukkan ke institusi-institusi Kristian ini (sedang disiasat)!

Walaupun ada ramai orang Islam di Barat, majority mereka mendapat kerakyatan disebabkan menjadi buruh murahan berdekad lamanya, maka terus boleh membawa keluarga mereka, jadi bukan sebab belas kasihan K'jaan Jerman/Barat ini, yang amat anti-Islam, kebanyakan di bawah selimut. Apalagi pertubuhan Yahudi Zionis sangat kuat di seluruh Barat.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN dan hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain!

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai "Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca - mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Bahagian kedua, serta sedikit PEMBETULAN:

Walaupun ada ramai orang Islam di Barat, majoriti mereka mendapat kerakyatan disebabkan menjadi buruh murahan berdekad lamanya, maka terus boleh membawa keluarga mereka, jadi bukan sebab belas kasihan K'jaan Jerman/Barat ini, yang amat anti-Islam, kebanyakan di bawah selimut. Apalagi pertubuhan Yahudi Zionis sangat kuat di seluruh Barat. Dan di Israel dan Palestin, jangan haraplah Bumiputera Islam Palestin mendapat layanan yang sama seperti PENJAJAH Yahudi, bahkan dibunuh dan dipenjara sesuka hati!

Dan lagi dulu saya tersilap, risau kalau Malaysia di banjiri pelarian! Tapi, memang wajib Malaysia sebagai NEGARA ISLAM ambil mana-mana pelarian Islam (pastikan mereka betul-betul Islam), apalagi masyarakat Rohingya memang makin dibunuh dengan kejam, oleh PENGGANAS yang disyaki di taja oleh CIA-Mossad-MI5, yang sebagai biasa menggunakan agama sebagi senjata untuk membunuh orang Islam dan menawan tanah mereka. Sebabnya negeri yang majoriti kaum Rohingya, Rakhine penuh minyak-gas.

Dan di Barat-Israel, termasuk di Eropah dan Amerika Utara terutamanya di Jerman, mereka, mereka terang-terangan mengamalkan polisi mengambil hanya pelarian Kristian sekarang, contohnya dari Syria. Dan di Israel, dibawa puak Yahudi, dari seluruh dunia. Yang Islam, terutamanya, yang Shiah, yang dibunuh pengganas-pengganas buas yang ditaja sendiri Barat-Zionis sendiri sebagai pemberontak PENGGANAS kepada K'jaan Syria (ramai yang ketua pemberontak ini sebenarnya bukan Islam tetapi penganut Kristian Zionis, untuk menghasut anak muda Islam menyertai mereka menjatuhkan kerajaan Islam, dan membenci serta membunuh umatnya yang orang Shiah, seperti di Syria, Libya, Iraq, Mali dan banyak lagi), dan yang makin ramai jadi pelarian (Sunni dan Syiah bersama), tidak lansung di pedulikan oleh si HIPOKRIT ganas dari negeri-negeri Barat-Zionis ini! Mereka ini tahu nak paksa negara Islam amalkan ala barat, demokrasi, hak asasilah, persamaan hak semua bangsa dan agamalah, hak asasi homoseksuallah dan segala mcam lagi sampah PENIPUAN mereka - tapi jangan haraplah mereka buat sendiri di Barat-Israel, kecuali kalau jaga yang homoseksual belebih-lebih sampai rakyat dia pun ramai dah marah! Dan mereka juga terus membunuh umat Islam sesuka hati, seperti yang disebutkan di atas!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN dan hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain!


Anonymous said...

Yup betul..bukan milik uai...org salah anggap