Sunday, July 3, 2011

ZIONIS TAJA BERSIH 2.0? by Hibatullah Yusof Al-Haj


ZIONIS TAJA BERSIH 2.0?
by Hibatullah Yusof Al-Haj on Saturday, July 2, 2011 at 11:11pm


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
PENDAHULUAN

Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah SWT. Saya mengikuti perkembangan pra demonstrasi Bersih 2.0 di internet dan media massa. Saya cuba sedaya upaya untuk tidak menyebelah mana-mana pihak atau parti. Saya juga cuba memperhatikan ini dari perspektif yang bebas dari bias politik dan cuba menjangkakan kesan baik buruknya terhadap perpaduan umat Islam di negara ini. Semakin saya menyelidik, semakin banyak tandatanya mengenai Bersih, termasuk siapakah perintisnya, siapakah penajanya, dan adakah Yahudi Zionis memainkan peranan merancang satu 'grand design' untuk menghancurkan Melayu-Islam di negara yang kita cintai ini. Berikut adalah satu rencana yang elok dibaca dan direnungkan. Semoga bermanfaat.


ZIONIS TAJA BERSIH 2.0?


(1) AIDCNews (26/06/11) - Laman web National Democratic Institute atau ringkasnya, NDI mengesahkan bahawa yayasan demokrasi itu menaja dan menyokong Bersih di Malaysia.



“Program-program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy atau ringkasnya NED", lapor laman NDI, www.ndi.org.



NDI adalah salah satu daripada empat cabang operasi NED.



Selain NDI, tiga cabang NED lagi adalah IRI (International Republican Institute), ACILS (the American Center for International Labor Solidarity) dan CIPE (Center for International Private Enterprise).



Allen Weinstein, penggubal dasar undang-undang NED mengesahkan operasi NED adalah seumpama operasi CIA yang pernah dilakukan sebelum ini.



Anwar Ibrahim dari Malaysia, merupakan salah seorang pemikir NED, badan yang bertopeng demokrasi didalangi Yahudi itu. Klik http://www.anwaraidc.com/?p=1229 dan http://www.anwaraidc.com/?p=12122.



Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit Anwar sebelum ini pernah menunjukkan bukti surat Ketua Umum PKR itu memohon dana daripada NED untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-12.



Surat bertarikh 18 Jun 2007 yang ditandatangani oleh Anwar Ibrahim dengan alamat AIA di 585 Grove Street, Suite 135, Herndon, Virginia, 20170 dihantar kepada NED beberapa bulan sebelum PRU-12. Klik http://www.anwaraidc.com/?p=11672 dan http://www.anwaraidc.com/?p=11627.



Hal ini diperkukuhkan lagi bantuan demi bantuan dari salah satu cabang NED, NDI yang membantu memperkasakan parti-parti pembangkang dan NGO-NGO Malaysia pro Anwar Ibrahim.



“Pada bulan Februari 2005, NDI melancarkan program di Malaysia untuk menggalakkan perbincangan terbuka mengenai perkara-perkara perundangan dan kerajaan serta untuk menggalakkan parti-parti politik supaya lebih telus, demokratik dan komunikasi dalam hubungan mereka dengan orang ramai.



“Program ini memupuk dialog antara parti-parti politik dan masyarakat awam (civil society) berkenaan isu-isu reformasi ke arah memperbaiki parti konstituen, mesej pembangunan dan kemahiran berkomunikasi,” lapor cabang NED itu.



NDI mengakui pihaknya telah mengadakan bengkel-bengkel dengan kerjasama sebuah NGO Malaysia yang dinamakan REFSA, salah satu NGO yang menjadi anggota Bersih untuk melatih kepimpinan dan pengurusan organisasi Bersih itu.



Latihan NDI dijalankan secara berkala di Malaysia, mulai dari tahun 2005, 2006 dan 2007 untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Malaysia pada tahun 2008.



REFSA adalah nama singkatan kepada Pusat Penyelidikan Untuk Kemajuan Masyarakat (Research for Social Advancement), sebuah NGO Malaysia yang beralamat di 4A, Jalan Sepadu, Taman Bersatu, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur yang dianggap badan pemikir DAP, diketuai oleh YB Liew Chin Tong, Ahli Parlimen DAP, Bukit Bendera, Pulau Pinang. Klik http://refsa.org/index.html dan http://en.liewchintong.com/?cat=13.



Selain REFSA, badan-badan NGO yang menganggotai Bersih adalah Amnesty International Malaysia (AIM), All Women‘s Action Society (AWAM), Centre for Independent Journalism (CIJ), Komuniti Masyarakat (KOMAS), Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (Empower), Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Women‘s Aid Organisation (WAO), Writers’ Alliance for Media Independence (WAMI), Majlis Peguam dan lain-lain.



Kebanyakan badan NGO di atas ditaja oleh dana Yahudi, NED dan Open Society Institute (OSI), kepunyaan penyangak matawang Yahudi, George Soros. Klik http://www.anwaraidc.com/?p=12272, http://www.anwaraidc. com/?p=13003 dan http://www.anwaraidc. com/?p=12615.



“Pada bulan Julai 2005, NDI menganjurkan bengkel peringkat kebangsaan kepada pemimpin parti untuk reformasi pilihan raya. NDI telah menjalankan bengkel-bengkel di seluruh Malaysia untuk menggalakkan reformasi pilihan raya dengan kerjasama REFSA, salah satu NGO yang menjadi urus setia Bersih.



“Pada tahun 2006, NDI menjalankan bengkel untuk Bersih yang memberi tumpuan kepada memperbaiki pelan tindakan setiap peserta atau parti politik organisasi tersebut.



“Pada tahun 2007, NDI dan Bersih mengadakan beberapa siri bengkel di wilayah politik yang diabaikan di Sabah dan Sarawak untuk mendidik semula aspirasi berpolitik,” lapor laman NDI. Klik http://www.ndi.org/malaysia?page=0,1#Funding.



(2) BLOG The Unspinners: Selain penangkapan aktivis Parti Sosialis Malaysia di tol Sungai Dua Pulau Pinang pada pukul 5:45 petang hari sama, seramai 29 ahli PSM telah ditahan di hadapan Kolej Matrikulasi Ledang.



Mereka terdiri daripada 27 kaum India serta seorang warganegara Korea dan Filipina.



Daripada maklumat yang diperoleh, lelaki Filipina itu bernama Romeo Castillo, 59 tahun dan berasal dari Manila. Dia datang sebagai tetamu PSM dan menyertai konvoi PSM sejak 23 Jun dari Semenyih.



Sementara itu, warga Korea bersama mereka itu adalah Min Young Song, 24 tahun. Dia adalah wakil NGO Korea Selatan, Pertubuhan 18 Mei di Korea. Dia hadir atas jemputan dan pembiayaan National Democratic Institute (NDI) dan Electoral Integrity. Dia sudah masuk sejak dari 19 Mac dan cop semula di Tanjung Kupang pada 1 Mei lalu.



NDI adalah satu organisasi daripada empat cawangan di bawah naungan National Endowment of Democracy. Untuk mengetahui mengenai NDI, baca AIDC http://www.anwar aidc.com/?p=13225.



Kebetulan ada ceramah DAP di Tangkak dan Gobind Singh, Dr. Boo serta beberapa ahli DAP datang melawat tahanan. Mereka masih ditahan di Balai Polis Ledang.



Kumpulan PSM telah mula membuat roadshow untuk memperomosi perhimpunan haram Bersih di bawah kempen “UdahLah Bersara” mulai 24-26 Jun. Mereka telah pergi Ke Johor, Kedah, Perak dan Pulau Pinang.



Roadshow ini diketuai oleh Setiausaha Agung PSM, Arulchelvam. Mereka telah mengedar risalah Bersih dan menyeru orang ramai turun pergi demo.



Semasa bas mereka ditahan, terjumpa t-shirt dan risalah yang mengagungkan komunis.



Kebimbangan keselamatan bukan setakat elemen komunis, tetapi juga elemen militan dari selatan Siam boleh menular masuk menerusi perhimpunan Bersih.



http://harakahonline.net



KESIMPULAN



Apa yang dicatat dalam Nota di atas adalah perkongsian maklumat supaya kita boleh renung dan fikir. Pada hemat saya, jika hendak berjuang, biarlah jelas halatujunya dan biarlah ianya perjuangan yang diredhai Allah. Usah hairan bila kita dapati rupa-rupanya sesetengah individu itu hanya berlakon watak baik tapi sebenarnya dia adalah manusia yang mempunyai rancangan buruk. Saya tidak menyebelahi sesiapa, tapi saya seru agar umat Islam bersatu-padu, saya sayangkan bangsa saya dan agama saya kerana Allah SWT. Fokus kita selepas ini ialah berfikir dan merenung sedalam-dalamnya, dan mengkaji sedalam-dalamnya sebelum melakukan sesuatu yang menimbulkan tanda-tanya mengenai ke arah manakah sebenarnya perjuangan kita.



_________________________________



Semoga Allah SWT merahmati kita semua.



سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم



Susunan Hibatullah Yusof Al-Haj

terima kasih (sumber;https://www.facebook.com/home.php#!/notes/hibatullah-yusof-al-haj/zionis-taja-bersih-20/235136063172064)

2 comments:

Anonymous said...

Kalau betul-betul memperjuangkan bangsa dan agama, tak payah fikir lama-lama pun.

Dah ada parti PAS yang dah lama memperjuangkan untuk masa depan bangsa dan agama.

UMNO Baru dan Perkasa bukan boleh dipercayai sangat. Jual orang je.

Rakus seorang bujang said...

saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis penulis maya pada november ini, Insya'Allah ..Perdana Menteri Malaysia turut akan menghadiri majlis tersebut tarikh resmi akan diberitahu kelak...

Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu majlis berkemungkinan diadakan di lembah klang dan penginapan akan disediakan bagi peserta yang datang dari luar lembah klang...


andai berminat sila beri nama, blog anda dan no tel untuk dihubungi..


Tuan boleh menghubungi saya di email dkds@mykmu.net