Monday, August 31, 2009

Pakatan Haram bole buat.... Yang lain salah.. Inilah Malaysiaku..


Apabila HINDRAF buat perhimpunan sambil membawa gambar Mahathma Ghandi untuk mempertahankan hak mereka. Satu Malaysia kata boleh. Apabila mereka berkata kaum India di Malaysia tertindas, semua pihak memberikan sanjungan dan galakan serta perhatian.



Apabila penduduk-penduduk Seksyen 23, Shah Alam mahukan kuil tidak dibina di kawasan penempatan mereka dan didirikan di Seksyen 22 seperti yang diluluskan, macam-macam tomahan dikeluarkan baik dari Perdana Menteri, Anak Bekas Perdana Menteri, Anak Omak dan juga pembangkang. Di mana keadilan di sini?

Apabila AMK Malaysia bersama dengan AMK Selangor di bawah ketuanya Shamsul Kemetot melancarkan program yang dinamakan "Perhimpunan Semangat 46 Lembu" diadakan tiada siapa yang melenting. Perhimpunan ini diadakan dengan bertujuan untuk menunjukkan mesej bahawa SPRM telah menjadi Lembu Cucuk Hidung terhadap kerajaan UMNO-BN, kononya. Di mana pihak pembangkang yang melaungkan bahawa lembu adalah suci kepada penganut Agama Hindu? Kenapa lembu diperlakukan sedemikian rupa?


Apabila penduduk Seksyen 23 yang hanya membawa kepala lembu untuk membuktikan bahawa YB-YB mereka yang terdiri dari Khalid Gagap, Khalid Samad dan Rodziah Khalid seperti lembu yang boleh dicucuk hidung, maka berpusu-pusu YB-YB Pakatan Haram mengadakan petisyen kepada DS Najib agar mereka ini dikenakan tindakan. Adilkah?

Soalan saya, aku ini hidup di Malaysiakah. Orang lain buat boleh, aku buat tak boleh

(sumber;http://khairulryezal.blogspot.com/2009/08/pakatan-haram-buat-boleh-yang-lain.html)

3 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Merdeka,

Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

Ashley Ahmed said...

Salam,

undi dah pecah tiga sapa takut lagi.

decoy said...

Zahid Hamidi tu jiran aku kat Selayang masa dia masih lagi kerani BSN. Masa Anwar tengah sibuk lawan Mahathir dia pergi buat Masters kat UPM (konon2 tak nak campur la). Nak dijadikan cerita pada masa tu aku terjumpa dia kat hentian R&R Sg. Perak tengah makan. Dia bagi semangat kat pakcik aku "kita sokong reformasi, kita lawan jangan tak lawan". Pak cik aku pun tanya dia balik "ÿang hang tak lawan tu kenapa?" dengan selamba dia tujuk kearah Mercedes S class dia sambil bertanya " yang tu sapa nak bayar?"...daripada situ kita boleh tahu taraf pemikiran kepala hotak pemimpin umno ni. Duit yang penting bukan pasal perjuangan pun. Sebab tu aku tak sokong Umno plastik ni.