Monday, November 25, 2013

Identiti dan kisah anak tokoh korporat yang mati terbakar didedahkan..

Sunday, November 24, 2013







Maklumat Pertama
TTDI rpt: 3751/13
Pengadu: RF138322 Zaharah Bt. Moksin

Pd 23/11/13 jm l/krg 0510 hrs, pgadu terima pangilan tel. 0127872692 Nama Norliza beritahu anaknya telah bakar diri di balkoni beralmt no.3-19-3 The Residen Jln Wan Kadir 5 TTDI K.L.

Tindakan awal.
SIO dan AIO bertugas mghala ke tmpat kejadian. Sjn aktiviti, Sjn kamarudin juga dimklumkn dan arahkan hubungi Forensik. 

Perkembangan siasatan.

butir2 mangsa
Khaled bin Muhammad Ali Kpt no: 930702 01 5073
Umur: 20 thn
Status: Pelajar tahun 1 Universiti Otago, New Zealand. Jurusan Ekonomi dan politik. Balik bercuti pd 9/11/13.

Butir2 bapa:

Tan Sri Muhammad bin Hashim
Kpt no: 470419 01 5233
Pesara Ketua Eksekutif Johor Corporation lebih kurg 3 tahun lalu.

Hasil temubual saksi2 tempat kejadian.

Pd 23/11/2013 jm l/kurg 0130 hrs ibu mangsa, Datin Norliza telah buka pintu utk melihat mangsa yg bru balik berjumpa dgn rakannya nama shanker. Ibu mangsa terus masuk ke dlm bilik. 

Pd jam l/kurg 0400 
hrs, ibu mangsa telah bangun dari tidur dan telah melihat jelaga api di luar balkoni. Ibu mangsa telah pergi ke arah balkoni tetapi pintu grill berkunci dan berjaya membuka pintu gril balkoni dan melihat anaknya telah mati rentung dgn keadaan tertiarap. Ibu mangsa tidak ada mendengar apa2 dr mangsa.

Hasil temubual rakan mangsa nama Shankar. Saksi memberitahu seblum ini mangsa ada kirim was up semasa berada di New Zealand memberitahu mangsa telah terlanjur melakukan hubungan seks dgn penari di sebuah kelab di sana nama 'Cherry'. Akibat ketelanjuran, perempuan tsbt telah mengandung tetapi enggan menggugurkan anak. Mangsa telah memberikan sejumlah wang yg besar kpd pihak hospital di New Zealand utk tampung kos biaya pengguran bayi tetapi tidak tahu sama ada pihak hosp. ada melakukan pengguguran atau sebaliknya.

Ayah mangsa juga ada nampak dua tin minyak dipercayai petrol diletakkan berhampiran dgn pintu grill atas alasan hendak guna petrol utk isi minyak m/sikalnya. Ayah mangsa tidak mengesyaki apa2 tentang minyak petrol tsbt.

Mangsa tidak menunjukkan sebarang perlakuan bermasalah kepada keluarga sehingga kejadian tsbt berlaku dan masalah sebenar diketahui oleh ibunya dr rakannya setelah kematian mangsa.

Eksibit tmpt kejadian.
1) 2 tin minyak disyaki minyak petrol.

2) bbrapa cebisan daging mangsa yg telah hangus.

3) Sebuah jenis hndphone yg dijumpai berhampiran mangsa.

Lain2 penemuan.
1) sekeping nota sajak dlm bhsa inggeris dan melayu dlm pendrive milik mangsa memberitahu secara tersirat akan pemergian mangsa spt 'kembali pada tanah'

2) Mesej pd rakan2 mangsa menyebut 'see you in other side, dlm telefon bimbit rakan mangsa nama Shanker

Mayat dibawa ke PPUM utk bedah siasat dan dikendali oleh Sjn Aktiviti B.Polis TTDI, Sjn Kamarudin. Dicadangkan kes diklasifikasi SDR. Tq tn

-Sumber: http://panggungopera.blogspot.com/2013/11/identiti-dan-kisah-anak-tokoh-korporat.html
(terimakasih sumber:http://tepakbersulam2.blogspot.com/2013/11/identiti-dan-kisah-anak-tokoh-korporat.html)

zmsegamat kata:

Al-Fatihah buat arwah dan salam takziah buat keluarga arwah

14 comments:

Anonymous said...

diharap pihak admin dapat keluarkan artikel ni. report polis adalah utk kegunaan pihak polis bukan utk tontonan awam. jgn buka aib keluarga mendiang. terima kasih.

Anonymous said...

Sangat bersetuju supaya artikel ini dikeluarkan , jangan mengaibkan mangsa dan keluarga

Anonymous said...

kenapa pos benda macam ni ..bodoh admin ...kalau kena kat keluarga hang nak ke orang lain pos...hutakkkkkkkkkkk

Anonymous said...

Blog2 anjuran Papa Gomo mana tahu had2 dan peraturan sebab mrk tu dipelihara oleh kerajaan. License to Kill.

Anonymous said...

TOLONGLAH KELUARKAN SEMUA GAMBAR-GAMBAR DAN LAPORAN POLIS DARI SEMUA WEB YANG BERKAITAN. BERSIMPATILAH SEDIKIT DGN KELUARGA MANGSA ATAS TRAGEDI YANG MENIMPA MEREKA. KITA SEMUA MANUSIA TAK LARI DARI SALAH DAN SILAP,HANYA ALLAH SAHAJA YANG MAHA PENGAMPUN DAN MAHA MENGETAHUI.SEMOGA DIAMPUNI KESALAHAN ARWAH, ALFATIHAH.KEPADA SEMUA YANG TERTEKAN DAPATKAN SURAT RUJUKAN DARI DOKTOR SWASTA ATAU KERAJAAN DAN BAWA KE KLINIK KESIHATAN MENTAL DAN PSIKIATRI BERDEKATAN. INSYAALLAH TEKANAN DAN KEMURUNGAN ANDA DAPAT DIUBATI SEHINGGA SEMBUH.KEPADA TAN SRI DAN KELUARGA BERBANYAKLAH BERSABAR ATAS UJIAN ALLAH INI,SAYA PERCAYA TIADA SILAP NYA TAN SRI SEKELUARGA.SAYA PERCAYA ALLAH AKAN MENGAMPUNKAN ARWAH YANG BERTINDAK DIBAWAH KESEDARANNYA.

Anonymous said...

Kesian tan sri. Beliau baik orangnya..jgnlah memalukan beliau begini. Dia sebagai org terkenal serta agak warak mgkin tertekan dgn perbuatan anak..kita pulak beri beliau tekanan begini..biarlah allah yang mengadili..buat apa nak sebarkan cerita ni..

Anonymous said...

Please respect the deceased and his family. Do not expose the faults of others as Allah will expose your faults on Judgement Day. Conceal the aib of others and Allah will conceal your aib on Judgement Day. Please have all these pictures removed:(

Anonymous said...

Sengal la penulis blog ni. Tak baik mengaibkan kematian org. Padam semua ni tak kisah lah betul ke tidak. Jaga sensitiviti org. Ingat, kita tutup aib orang allah tutup aib kita.

Anonymous said...

Look at all these people trying to suppress free speech.

Anonymous said...

To anonymous poster dec 29 11.08am, it s not about suppressing free speech. We are respecting the deceased's family members. They are the living ones. This applies to commoners and VIPs. Spare them the humiliation. I imagine if you die a horrible way, you don't mind people showing off your pics, the intimate details of your story and let others judge your family.

ibnu marzuki al firdaus said...

syabas admin!

jangan tunduk kepada munafikun

luar je baik. last2 tuhan tunjuk kan anak masuk neraka

dont play2 again, hah

Anonymous said...

Sial ibnu marzuki.

Anonymous said...

Laknat ibnu marzuki.

Anonymous said...

saudara seagama, janganlah mengaibkan orang lain... kita semua mempunyai aib masing-masing, biarlah hanya Allah swt yang mengadili