Friday, March 30, 2012

Kerajaan PR Telus & Adil? Ptuuiih… oleh mykmu.net


March 27, 2012 ·

speaker-ayat600[1]

Gegak gempita merata jagat alam siang malam ke hulu hilir mendakwa diri telus, integriti, adil dan berwibawa. Akhirnya kantoi juga segala dakwa dakwi comel lote itu hanyalah propaganda setaraf tahi khinzir saja.

Itulah bahana yang perlu pemimpin PR terima apabila kantoi besar setelah speaker DUN Selangor Datuk Teng Chang Kim dari DAP tersilap hantar SMS kepada bekas pemimpin Pas yang juga bekas Exco Agama negeri, Dr Hasan Ali yang kini merupakan Adun Bebas.

SMS dalam bahasa Inggeris itu antara lain berbunyi: “Ini mungkin penggulungan terakhir bagi exco, peluang harus digunakan sepenuhnya bagi menjelaskan tentang kejayaan kita sejak empat tahun lepas.”

Speaker DUN Selangor, Teng Chang Kim (DAP) / Mkini / 27 Mac 2012

Konon nak merancang untuk menonjolkan kejayaan diri dengan harapan akan mendapat liputan positif dalam media massa, lain yang di angan-angankan malu pula yang dapat. Kesian.

SMS yang di terima ADUN BN dari Dr. Hasan Ali.

Kalau dah dalam dewan yang mulia pun, speaker yang sewajarnya menunjukkan contoh ketelusan & keadilan serta sepatutnya tidak bias dalam melaksanakan tanggungjawab namun masih sempat merencanakan politik propaganda, payahlah kita nak yakin segala yang di takbir urus sepanjang 4 tahun PR memerintah Selangor benar-benar telus, terbuka dan adil.

Selama ini galak betul menuding jari menuduh kerajaan BN tidak adil, tidak telus dan integriti kurang. Hakikatnya empat jari merujuk pada diri mereka sendiri.

Bak kata pepatah, “macam ayam jantan gah berkokok tapi tahi lekat di ekor sendiri. Malu weh. Tapi pemimpin PR dan penyokongnya pernah kenal erti malu ke?

Lagi satu, apa sangat kejayaan kerajaan PR Selangor yang nak dihebah dan dibanggakan? Rumah urut yang kian bertambah mengalahkan cendawan tumbuh lepas hujan itu kah?

Atau nak berbangga dengan kejayaan meningkatkan aktiviti maksiat yang makin bersepah dan GRO dari China yang mesra alam mengalahkan kucing siam? Asrama & pusat kemahiran untuk pelajar miskin pun tergadai, sampah sarap bersepah dan lampu jalan sekejap menyala sekejap gelap, ada hati nak berkongsi cerita pasal kejayaan.

Jika penulis adalah penyokong Dap, PKR atau Pas mahunya setahun tak keluar rumah malu nak bertemu dengan jiran tetangga dan rakan taulan. Mana taknya kalau dah bertahun mempropagandakan perihal betapa telus dan adilnya perjuangan parti yang disokong alih-alih realiti sebenarnya jauh langit dari bumi.

Mereka hanya gah mendabik dada konon memperjuangkan ketelusan & keadilan walhal semuanya omong kosong bagai ketuk tong drum bertalu-talu bingit telinga bunyi bisingnya tapi isi di dalam yileks. Adil, telus dan bebas konon, ptuih…

(sumber;http://www.mykmu.net/?p=18013)

No comments: