Tuesday, March 16, 2010

EDISI PENIPU !!! Suara Keldaian salahkan mangsa kemalangan, bukannya Tian Chua. Posted by che_wan

EDISI PENIPU !!! Suara Keldaian salahkan mangsa kemalangan, bukannya Tian Chua.
Posted by che_wan



Mac 13

KOTA TINGGI 13 Mac – Seorang anggota tentera maut apabila motosikal yang ditungganginya bertembung dengan kereta yang dinaiki Ahli Parlimen Batu, Tian Chua di Jalan Johor Bahru-Mersing berhampiran Hutan Lipur Panti di sini, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9 malam itu, mangsa, Mohd. Salleh Hamdan, 22, koma akibat kecederaan parah sebelum meninggal dunia dua jam kemudian ketika menerima rawatan di Hospital Kota Tinggi.

Ketua Polis Kota Tinggi, Supritendan Osman Mohammad Sebot berkata, semasa kejadian mangsa dalam perjalanan ke sini dari arah Mersing, manakala Tian Chua menuju ke Mersing untuk menyampaikan ceramah selepas menghadiri satu majlis ramah mesra di sini.

‘‘Ketika tiba di lokasi kejadian, motosikal dan Mercedes Benz bertembung selepas kereta Mercedez dinaiki Tian Chua itu dipercayai masuk ke laluan bertentangan,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia malam ini.

Utusan



Diatas adalah petikan berita dari Utusan yang disertakan dengan kenyataan dari Ketua Polis Kota Tinggi mengenai hal kejadian sebenar kes kemalangan yang membabitkan Tian Chua.

Jelas dinyatakan oleh Superintendan Osman Mohamad bahawa kereta yang membawa Tian Chua telah MASUK KELALUAN BERTENTANGAN dan bertembung dengan Arwah Mohd Salleh Hamdan.

Tetapi cuba baca pula kenyataan yang dikeluarkan didalam Suara Keldaian hari ini tentang kes kemalangan ini...,


MERSING 13 Mac - Ahli Parlimen Batu Tian Chia mengalami kemalangan ketika dalam perjalanan ke Mersing dari Kota Tinggi kira-kira 9:15 malam tadi.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila penunggang motorsikal dipercayai seorang anggota tentera memotong sebuah bas yang menghala ke Kota Tinggi lalu bertembung dengan kereta Tian Chua.

Anggota tentera tersebut dipercayai meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital disebabkan kehilangan banyak darah akibat tanganbya yang putus dalam kejadian tersebut yang berlaku di jalan persekutuan yang gelap.

Tian bersama seorang rakan ketika itu dalam perjalanan menghadiri ceramah Pakatan Rakyat yang diadakan di Mersing, Johor yang turut dihadiri Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tian dan pemandu kereta kemudiannya membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Mersing.

Kereta Mercedes Benz yang naiki Ahli Parlimen itu mengalami kerosakan teruk dibahagian depan dengan lampu dan cermin pecah.

Walau bagaimanapun beliau serta pemandu kereta selamat serta tidak mengalami sebarang kecederaan.

Suara Keldaian



Lidah rasmi PKR ini seolah-olah menyatakan bahawa Arwah Mohd Salleh Hamdan yang bersalah kerana memotong sebuah bas dan memasuki laluan kereta Tian Chua.

Dari manakah sumber Suara Keldaian yang mengeluarkan kenyataan sebegini bagi mebela Ahli Parlimen mereka?

Jika Utusan telah mendapatkan kenyataan Ketua Polis bagi menjelaskan cerita sebenar, kenyataan siapa pula yang digunakan oleh Suara Keldaian bagi menguatkan dakwaan mereka bahawa Arwah Mohd Salleh Hamdan yang bersalah???

Apakah kerana Tian Chua merupakan Ahli parti PKR, maka dia akan dibela habis-habisan tanpa memperdulikan setiap kesalahan yang dilakukannya???

Apakah dengan menjadi ahli parti pembangkang, semua kesalahan hinggakan yang melibatkan nyawa pun boleh dipermainkan dan dianggap ringan oleh media dan juga penyokong mereka??

Inikah parti yang dikatakan mahu membela hak dan kepentingan rakyat? Inikah kebebasan media yang Anwar serta seluruh kepimpinan Pakatan Rakyat war-warkan?

Jika yang dilanggar dan meninggal dunia ini dari kaum cina atau india, sudah pastinya terkinja-kinja dan meroyan para penyokong Pakatan Rakyat meminta untuk ditubuhkan SuruhanJaya Diraja.

Dan jika yang mati ini bukan dari bangsa melayu dan dilanggar oleh pemimpin dari Barisan Nasional, pasti terjerit-jerit dan melalak-lalak seluruh pemimpin Pakatan Rakyat mengatakan suatu kezaliman telah dilakukan oleh pihak kerajaan.

Sekarang ini memang jelas nyata bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyatlah yang sebenarnya AMAT RASIS dan MENGAMALKAN SIKAP PERKAUMAN MELAMPAU dengan membiarkan media mereka bersikap pilih kasih menyelewengankan fakta sebenar !!!!!

(sumber;http://pusakaayahnda.blogspot.com/2010/03/edisi-penipu-suara-keldaian-salahkan.html)

Keadaan kereta yang dinaiki YB Tian Chua:










Keadaan motor askar Melayu (lesen Pahang) yang dilanggar:










(sumber;http://theunspinners.blogspot.com/2010/03/kemalangan-tian-chua-pandangan-di.html)

No comments: