Friday, August 26, 2016

Membuat Aduan Rasmi Kepada MCMC Lebih Mudah Dengan WhatsApp


Share Button
Tahukah anda, jika anda berhadapan masalah berkaitan telekomunikasi seperti capaian kurang memuaskan, atau masalah berkaitan penyiaran yang tidak sesuai ditonton kanak-kanak, ataupun sebarang perkhidmatan internet di Malaysia, anda boleh membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), atau dikenali jua sebagai MCMC?
MCMC adalah badan yang ditubuhkan kerajaan, untuk menyelia dan memantau perkara yang disebutkan tadi. Terdapat banyak saluran untuk membuat aduan kepada MCMC boleh dibuat, samada melalui telefon ataupun kelamanweb. Kini MCMC memudahkan lagi pengguna untuk membuat aduan, dengan membuka saluran baharu melalui sistem permesejan WhatsApp.
Pengguna yang mahu berbuat demikian, boleh menghantar WhatsApp terus ke nombor 016 220 6262. Walaupun aduan boleh dibuat bila-bila masa, tetapi ia hanya beroperasi di waktu pejabat sahaja. Dari hari Isnin hingga Jumaat, jam 9 pagi hingga 5 petang.
Pengadu akan mendapat perakuan penerimaan aduan dari MCMC, dalam tempoh 24 jam. Jika tidak, boleh cuba membuat aduan sekali lagi. Semua rakyat Malaysia digalakkan untuk membuat aduan rasmi kepada MCMC, menerusi saluran baharu ini.
P/S: Masalah berkenaan perkhidmatan pos dan juga perjudian dalam talian, juga boleh diadukan kepada Aduan MCMC.
[SUMBER]

terimakasih sumber: http://theskop.com/2016/03/membuat-aduan-rasmi-kepada-mcmc-lebih-mudah-dengan-whatsapp/

No comments: