Tuesday, May 24, 2011

Pengerusi UDA ,Datuk Nur Jazlan Mohamed: UDA tidak pinggir Bumiputera




UDA tidak pinggir Bumiputera


2011/05/23
KUALA LUMPUR: UDA Holdings Berhad (UDA) menafikan tuduhan pembangunan tapak bekas Penjara Pudu seluas 7.76 hektar sebagai ikon baru dikenali Bukit Bintang City Centre (BBCC) akan meminggirkan kepentingan syarikat dan masyarakat Bumiputera khususnya peniaga kecil di ibu kota.

Pengerusinya, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, pihaknya membuat penilaian secara telus dalam memastikan syarikat yang dipilih melaksana pembangunan projek itu bukan saja dapat memberi pulangan terbaik kepada syarikat tetapi juga menjaga kepentingan masyarakat Bumiputera keseluruhannya.

Katanya, pada masa sama kontraktor Bumiputera yang berpeluang menyertai projek itu akan dapat mempelajari konsep pembangunan baru yang digunakan dalam pelaksanaan projek BBCC.

“Saya ingin maklumkan, UDA Holdings menjemput 14 syarikat asing dan tempatan yang menyatakan minat menyertai projek pembangunan BBCC membentangkan kertas cadangan terhadap projek ini.

“Daripada 14 syarikat, 11 syarikat hadir membentangkan kertas kerja kepada Ahli Lembaga Pengarah UDA Holdings pada 7 dan 8 Mac lalu, dan semuanya bukan milik Bumiputera sepenuhnya kecuali satu.

“Jadi, tuduhan Datuk Musa (Sheikh Fadzir, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang) UDA membelakangkan syarikat Bumiputera tidak benar sama sekali kerana semua syarikat Bumiputera berminat membangunkan projek ini.

“Bagaimanapun, mereka menjalin kerjasama dengan syarikat bukan Bumiputera kerana mereka tidak mempunyai pegangan majoriti dalam kerjasama strategik berkenaan,” katanya dalam kenyataan media di sini, semalam.

(sumber;http://www.bharian.com.my/bharian/articles/UDAtidakpinggirBumiputera/Article/index_html)

zmsegamat kata:
pelik jugak yer, camaner sudah ada yang mengetahui butir-butir perjanjian dan syarikat mana yang berjaya sedangkan media perdana belum lagi menyiarkannya..

harapan semoga Bukit Bintang City Centre (BBCC) tidak akan mengalami nasib seperti projek Bandar Wawasan di Kampung Baru dan projek Plaza Rakyat di sebelah hentian puduraya

No comments: