Saturday, September 27, 2008

jentayuabaka: SEKS DENGAN GADIS CHINA : KENAPA YB TERESA TAK LAPOR KE NEGARA CHINA


SEKS DENGAN GADIS CHINA : KENAPA YB TERESA TAK LAPOR KE NEGARA CHINA

(Sumber: http://jentayuabaka.blogspot.com/2008/09/seks-dengan-gadis-china-kenapa-yb.html)

Oleh : Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri Pada 1:13 PM . Thursday, September 25

1. IPOH 23 Sept. – Seorang ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang pernah ditahan Badan Pencegah Rasuah (BPR) bersama Exco Kerajaan Negeri Perak berhubung satu kes rasuah baru-baru ini mengaku membuat hubungan seks dengan seorang wanita China.

Fairul Azrim Ismail, 30, bagaimanapun mendakwa dia telah diperangkap oleh BPR dan seorang individu yang dikenali sebagai Mohamad Imran Abdullah.

Fairul Azrim mengaku melakukan seks dengan wanita itu tetapi mendakwa dia tidak pernah meminta rasuah atau habuan seks.

Ahli PKR itu membuat pengakuan tersebut dalam surat aduannya yang diserahkan kepada pegawai Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) di Kompleks Islam Perak di sini hari ini.

2. KOMEN MUFTI :

Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria meminta individu Islam jangan berperilaku seperti orang bodoh dengan menyamakan habuan seks seperti sedekah.

Tegas beliau, kenyataan seumpama itu biasanya dikeluarkan oleh orang yang jahil tentang hukum agama apatah lagi jika diungkapkan mereka yang terlibat dalam politik.

Dalam aspek ini, beliau mengingatkan bahawa sedekah merupakan barang yang halal kepunyaan seseorang untuk diberikan kepada orang yang memerlukan.

"Seks itu zina dan kita tidak boleh menyamakan benda yang haram dengan yang halal.

"Jangan sampai terlalu bodoh membuat kenyataan seperti itu. Cukup bodohlah kalau hendak mempertahankan diri kita (dengan cara itu). Seseorang ahli politik yang berfikiran seperti itu tidak layak menjadi seorang pemimpin," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ahli Majlis Daerah Perak Tengah, Zul Hassan yang menyamakan habuan seks dengan sedekah setelah mendakwa dirinya diperangkap oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR).

Zul membuat kenyataan itu selepas mengadakan pertemuan dengan Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) untuk meminta jabatan agama itu menyiasat dan mengambil tindakan ke atas orang tertentu yang telah memfitnah, menghina dan menganiayanya kerana didakwa terlibat dalam skandal seks membabitkan wanita dari China.

Harussani berkata, menyamakan sesuatu yang haram tidak boleh dijadikan alasan semata-mata untuk melepaskan diri daripada tuduhan pihak tertentu.

"Soal diperangkap atau apa sekalipun yang haram tetap haram. Zina itu haram dan berdosa sesiapa berkata sebegitu (menyamakan imbuhan seks dengan sedekah)," katanya.

Sementara itu, Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menyifatkan kenyataan Zul satu penghinaan kepada amalan sedekah yang mulia.

"Saya sangat dukacita dia boleh menyamakan antara yang halal dan haram. Perkara yang jahat dan baik merupakan satu perbandingan yang begitu bercanggah dengan syariat Islam," katanya.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Dr. Roslan Mohd. Noor berkata, individu yang mengeluarkan kenyataan sedemikian mungkin tidak mempunyai latar belakang Islam sepenuhnya sehingga sanggup berkata sebegitu.

"Dalam hal ini, dia tidak sepatutnya menggunakan contoh sedekah bagi mempertahankan kesalahan dirinya.

"Sedekah satu amalan mulia dalam Islam berbanding rasuah atau zina yang sepatutnya dia menghindarinya," katanya.

REFLELSKI=

1. Dahulu YB Teresa Kok busy body bawa lap top ke Parlimen konon Gadis Cina China kena bogel dalam lokap, sehingga hubungan diploMatik negara dengan China terjejas. Alkisahnya ia bukan pun gadis Cina China! Tak nak minta maaf ke YB Teresa kepada kerajaan, negara, orang Melayu dan umat Islam ? Semalam dah Mengaku BUat Silap pasal makanan anjing, yang ini tak mengaku juga ke?

2. Sekarang ini, Gadis Cina China jadi habuan SEKS untuk orang-orang PKR? Tak nak bawa lap top ke YB Teresa ke Parlimen? Tunjukkan kepada rakyat Cina di China bahawa orang mereka jadi habuan Seks untuk orang Melayu di Malaysia?

3. Apa pula komen YB In Waiting PM DS Anwar Ibrahim kepada anak buahnya ne? Nak buang ke nak simpan pelaku seks ne dalam PKR dan kerajaan PR? Nak bawa ke Lembaga Disiplin PKR ke macam YB Zulkiifli? YB Zulkiifli perjuangkan Islam kena menghadap Lembaga Disiplin yang dapat Habuan Seks tak nak bawa ker? Doble Standard?

4. Kita tunggu Komen Ketua Pemuda PAS yang suka Glamour tu, kalau pasal minyak, protes Bersih, bukan main lagi jadi Hero kat TV, kalau Bab YB Zulifli kena hentam kat Parlimen oleh YB DAP dan YB Non Muslim PKR, dia diam je kat belakang YB Zulkifli. Diam tak berkata-kata. Bab Habuan Seks ne tak kan diam je Ketua Pemuda PAS kita ne?

No comments: