Monday, October 4, 2010

MARI DOAKAN TUN DR MAHATHIR CEPAT SEMBUH


Mari kita sama-sama mendoakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, 85, yang dimasukkan ke Hospital Epworth, Melbourne, Australia kelmarin, kembali sihat walafiat.

Kita semua masih memerlukan beliau - panduan dan nasihat-nasihatnya.

Jangan jadi seperti calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali yang sewenang-wenangnya menyifatkan Dr Mahathir yang sedang menerima rawatan di Melbourne itu sebagai ‘pemimpin yang sedang tersungkur’ di Australia.

Azmin membuat sindiran itu ketika berucap merasmikan mesyuarat agung tahunan cabang Gombak tanpa menamakan individu berkenaan semalam.

Beliau kemudian mengakui ia merujuk kepada Dr Mahathir ketika ditemui media selepas itu, malah menyifatkan sindiran itu lebih lunak dan sesuai untuk pemimpin berkenaan.

Angkuh, kurang ajar dan biadap sikap Azmin ini. Pada ketika pemimpin pakatan pembangkang seperti Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sakit, pemimpin Barisan Nasional serta blogger pro UMNO dan BN ucapkan yang baik untuknya.

Tetapi Azmin bersikap sebaliknya.

Dua ADUN UMNO Kelantan - Datuk Noor Zahidi Omar dan Datuk Md Alwi Che Ahmad melawat Nik Aziz ketika beliau sakit tidak lama dahulu. ADUN BN dan UMNO tidak mengatakan bukan-bukan kepada Nik Aziz.


Pegawai Khas Dr Mahathir, Sufi Yusoff berkata semalam, doktor berpuas hati dengan kemajuan Dr. Mahathir yang bertindak balas terhadap antibiotik dan fisioterapi yang diberikan.

Keadaan kesihatan bekas Perdana Menteri itu semakin baik dan telah bertindak balas positif terhadap rawatan yang diberikan.

Diiringi isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali, Dr. Mahathir tiba Melbourne pada Khamis lalu untuk berucap pada seminar mengenai pembangunan manusia anjuran Kelab UMNO Australia Melbourne di University of Melbourne pada Sabtu.

Anak Dr. Mahathir, Datuk Mukhriz Mahathir melawat bapanya pagi semalam. Timbalan

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu turut bersarapan pagi bersama dengan Dr. Mahathir dan Siti Hasmah.

Dr. Mahathir dan Dr. Siti Hasmah juga berterima kasih kepada mereka yang mengambil berat terhadap keadaan kesihatannya.

10/04/2010 11:14:00 AM | tag Doa, Dr M, sihat | 0 Komen

(sumber;http://hambali1.blogspot.com/2010/10/mari-doakan-tun-dr-mahathir-cepat.html)

1 comment:

hangkedee said...

semoga cepat sembuh .Amin