Wednesday, November 30, 2011

UMNO Johor pemenang Anugerah Juara Rakyat


(utusanonline)

KUALA LUMPUR 29 Nov. – UMNO Johor diumumkan pemenang Anugerah Juara Rakyat anjuran Urus Setia Penerangan UMNO sempena Perhimpunan Agung parti itu di sini, hari ini.

Kemenangan itu membolehkan UMNO Johor membawa pulang hadiah wang tunai RM5,000, piala iringan dan sijil penghargaan.


Sementara itu, tempat kedua dimenangi UMNO Kelantan dan ketiga UMNO Melaka yang masing-masing menerima wang tunai RM3,500 dan RM2,500 berserta piala iringan dan sijil penghargaan.

Dalam pada itu, turut disampaikan ialah Anugerah Juara Rakyat bagi peringkat bahagian yang dimenangi UMNO Bahagian Titiwangsa untuk Wilayah Persekutuan dan UMNO Bahagian Kapar, Selangor.

Lain-lain pemenang ialah UMNO Bahagian Hulu Terengganu (Terengganu), UMNO Bahagian Arau (Perlis), UMNO Bahagian Keningau (Sabah), UMNO Bahagian Pasir Salak (Perak), UMNO Bahagian Bagan (Pulau Pinang), UMNO Bahagian Merbok (Kedah), UMNO Bahagian Cameron Highlands (Pahang), UMNO Bahagian Rasah (Negeri Sembilan), UMNO Bahagian Jasin (Melaka), UMNO Bahagian Rantau Panjang (Kelantan) dan UMNO Bahagian Sekijang (Johor).

Setiap pemenang menerima hadiah wang tunai RM2,000, piala iringan dan sijil penghargaan.

Pemenang ditentukan berdasarkan beberapa kriteria antaranya kejayaan menganjurkan program Juara Rakyat bulanan yang bertujuan mendekatkan pemimpin dengan rakyat.

Hadiah-hadiah disampaikan oleh Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak selepas menyampaikan amanat pada Majlis Taklimat Presiden menjelang Perhimpunan Agung UMNO 2011 di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Turut hadir, Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan barisan kepimpinan parti.

Pada majlis itu, Najib turut melancarkan kad baru keahlian UMNO yang mempunyai pelbagai kegunaan termasuk memudahkan proses pemilihan parti, sebagai kad tunai di pusat beli-belah terpilih dan nilai tambah Touch ‘n Go.

(sumber;http://ww2.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=umno2011&y=2011&dt=1130&pub=UMNO2011&sec=Berita&pg=bu_11.htm)

No comments: